Տնտեսական

Որքան վնաս է կրել ՀՀ տնտեսությանը Վերին Լարսի անցակետի փակման պատճառով

hasmikdilanyan
Վերին Լարսի անցակետի կրկին փակվելու վտանգը օդում դեռ կախված է: Պաշտոնյաները արտահանողներին կոչ են անում լաստանավային փոխադրումը իրենց  գործունեության օրակարգում պահել:  Փոքր ու միջին փոխադրողները սակայն դժգոհում են լաստանավով փոխադրման   բարձր գնից, նշում, որ այստեղ  մենաշնորհի վտանգ են տեսնում:  Հայաստանում սակայն վստահեցնում են՝ մենաշնորհացման խնդիր չկա: Կառավարությունը փորձում է  հնարավորինս աջակցել արտահանողներին: Էկոնոմիկայի նախարար Արծվիկ Մինասյանի տեղեկացմամբ,  ՌԴ- ում Հայաստանի առեւտրային ներկայացուցիչը հանձնարարական է ստացել, որպեսզի  կազմակերպի ռուսական տարածքում հայկական ապրանքների հնարավորինս արագ իրացումը։ Հայկական կողմը վերջին շրջանում ավելի հաճախ է սկսել խոսել Ռուսաստանի հետ ցամաքային այլ ճանապարհ ունենալու անհրաժեշտության մասին:

 

 

Արտահանման ակտիվ շրջանում հերթական ու տհաճ անակնկալն  արտահանողներին արդեն մի քանի շաբաթ  է՝ հանգիստ չի տալիս: Հայաստանը  Ռուսաստանին կապող միակ ցամաքային՝ ռազմավիրական ճանապարհում անորոշ վիճակը պահպանվում է։ Իհարկե, ճանապարհն աստիճանաբար  բացվում է, սակայն, ինչպես տրանսպորտի ու կապի նախարար Գագիկ Բեգլարյանն է ասում, այն ամեն վայրկյան կրկին փակվելու վտանգի առջև է կանգնած: Հայաստանի գործարարների ու արդյունաբերողների միության նախագահ Արսեն Ղազարյանը նույնպես նշում է՝  վտանգը չի անցել:

Այս օրերին փրկության միակ ճանապարհը մնում է լաստանավով փոխադրումը: Պատկան մարմինները գործարարներին կոչ են անում ՝ լաստանավով փոխադրումը միշտ աչքի առաջ ունենալ:  Փոքր ու միջին փոխադրողները դժգոհում են  բարձր գնից, նշում, որ այստեղ էլ առկա է մենաշնորհի վտանգը։ Արսեն Ղազարյանը փարատում է  մտահոգությունները:

Այս օրերին իրական ու անիրական բազմաթիվ հայտարարություններ  ու առաջարկություններ են հնչում. դրանցից  մեկն էլ, օրինակ, հայկական կողմի՝ սեփական լաստանավ ձեռք բերելու առաջարկն է: Քննարկվում է նաև օդային ճանապարհով բեռների փոխադրման հարցը՝ իհարկե մատչելի գնով:

Վերին Լարսի անցակետը փակվում է տարվա բոլոր եղանակներին։ Վերջին շրջանում ստեղծված դժվարություններն են թերևս պատճառ դարձել, որ կառավարությունն ավելի հաճախ է խոսում Ռուսաստանի հետ այլընտրանքային ցամաքային ճանապարհ ունենալու  մասին: Այստեղ կարեւորվում են հատկապես ռուս-վրացական քննարկումները։

«Հարավային Օսեթիայով հնարավորություն կա։ Ճանապարհը լավ վիճակում է»,- ընդգծում է տրանսպորտի ու կապի նախարար Գագիկ Բեգլարյանը՝ միաժամանակ նշելով, որ բանակցություններն  ընթանում են, արդյունքը սակայն հայկական կողմից կախված չէ:

Էկոնոմիկայի նախարարը կարծում է, որ խորքային ուսումնասիրություններ են անհրաժեշտ, տրանսպորտի ու կապի նախարարության հետ համատեղ են աշխատում:  Քննարկվում է  նաև աբխազական երկաթուղու վերաբացման հարցը:  Այլ մանրամասներ առայժմ չեն նշվում:

Պաշտոնական հաշվարկներ, թե որքան վնաս է կրել Հայաստանի տնտեսությունը Վերին Լարսի անցակետի փակման պատճառով, դեռ չկան։  Ակնհայտ է, որ այն բացասական ազդեցություն  կունենա՝ առեւտրաշրջանառության,  բեռնափոխադրումների վրա: Իսկ գնահատական չկա. քանի որ ամեն վայրկյան իրավիճակը փոխվում է:

Back to top button