Տնտեսական

ՏՄՊՊՀ- ն նաեւ Արցախում է պարզել՝ ինչն է խոչընդոտում գործարարներին արտաքին շուկայում

Լուսինե Ավանեսյան
«Ռադիոլուր»- Ստեփանակերտ

Արցախյան արտոդրողները, ինչպես  Հայաստանի Հանրապետությունում գործող ընկերությունները ապրանք արտահանելիս հանդիպում են խոչընդոտների, որոնք նոր շուկաններում եղած օբեկտիվ եւ սուբեկտիվ գործոններով են պայմանավորված: Դրա մասին են վկայում նաեւ Հայաստանի տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովի հարցումները, որոնք  պարզել են, որ  հայկական ընկերությունները չեն կարողանում  հեշտությամբ  մուտք գործել    ռուսական  շուկայի մանրածախ առևտրային ցանցեր:  Ստեփանակերտում հանձնաժողովականները արցախցի իրենց գործընկերների հետ համատեղ նիստ են հրավիրել, որին մասնակցել են նաեւ արցախյան գործարարները եւ քննարկել արտաքին շուկաներում ներկայանալու խնդիրները:

 

Հայաստանի տնտեսական  մրցակցության պաշտպանության   պետական հանձնաժողովի   ուսումնասիրությունները ՀՀ- ում արտադրված   հիմնականում այն ապրանքախմբերի մասով էին, որոնք սպառման  տեսանկյունից    հետաքրքրություն են  առաջացնում Հայաստանից դուրս: Ըստ հարցման արդյունքերի՝  հայաստանյան  արտահանողները արտաքին շուկաներում հիմնականում նման խնդիրների են բախվում` տարբերակված մոտեցում է ցուցաբերվում , մանրածախ առևտրային ցանցերում վճարումներն են ուշացնում, ապրանքների ցուցադրման համար   բարձր մուտքավճարներ են պահանջում կամ նախընտրում են միջնորդավորված աշխատել, ինչն ազդում է ապրանքի գնի վրա:

Ըստ հանձնաժողովի ուսումնասիրությունների` հայկական ապրանքների հետ մրցակցող մյուս շուկաների  առավելությունը  մարքետինգային քաղաքականությունն է, որը  հայկական  արտահանող ընկերութունները մեծամասամբ չեն իրականացնում:

Արցախցի  արտադրողները այս եւ հայաստանյան գործընկերների ունեցած խնդիրներից զատ ունեն անեւ ԼՂՀ չճանաչվածության գործոնը, ադրբեջանական հակաքարոզչությունը։ Խնդիրները, որոնք ապրանքների առաջմղմանն են խոչընդոտում, սակայն  դրանցից զատ կան ներքին`երկու հայկական հանրապետությունների տարածքում կարգավորելի խնդիրներ. օրինակ`   փաստաթղթաշրջանառության հետ կապված, արցախյան սերտիֆիկատների ճանաչման եւ այլն:

Համատեղ քննարկումը թույլ տվեց, որ հայաստանյան կարգավորող մարմնի բացահայտումների շարքը երկարի:

Ինչ կարող է տալ ՏՄՊՊՀ- ի ուսումնասիրությունը գործարարներին ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ Արցախում: Հանձնաժողովի ղեկավար Արտակ Շաբոյանի խոսքով՝ այդ խնդիրներն իրոք  ուղղակիորեն չեն  գտնվում   մրցակցության պաշտպանության մարմինների  կարգավորման դաշտում, բայց որպես կարգավորող մարմին իրենք  լինելու են հետևողական,  և բարձրացված հարցերը  ներկայացնելու են  Հայաստանի իրավասու  կառույցներին:

Back to top button