Տնտեսական

Կառավարությունը փոխում է պետական պարտքի կառավարման կանոնները


Կառավարությունն առաջարկում է վերանայել պետական պարտքի կառավարման կանոնները, պատգամավորները կարծում են, որ գործադիրըն այդ քայլին գնում է նոր պարտքեր ներգրավելու համար:

Հարցն այսօր քննարկվել  է Ազգային ժողովի արտահերթ նիստում: Կառավարության սահմանած օրակարգում  մեկ տասնյակից ավելի հարց է:

Քննարկումը նիստերի դահլիճում սկսել է արդեն ավանդական դարձած մտահոգությունից՝ ինչու է գործադիրը   ամեն տարի  դեկտեմբերին հագեցած օրակագրեով արտահերթեր հրավիրում:

 

 

Կառավարությունն առաջարկում է վերանայել պետական պարտքի կառավարման կանոնները: Գործող կոշտ պայմաններն առաջարկվում է փոխարինել առավել ճկուն համակարգով՝  բացատրելով առաջարկի տրամաբանությունը՝  ասում է ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը:

«Գործող հարկաբյուջետային կանոնները ոչ միայն կոշտ են, այլև արհեստածին խոչընդոտներ են ստեղծում չկուն տնտեսական քաղաքականության համար»:

Ֆինանսների նախարարը կոշտ է համարում գործող  օրենսդրությամբ սահմանված այն կանոնը, ըստ որի ՝  պետական  պարտքը չի կարող գերազանցել համախառն ներքին արդյունքի 60 տոկոսը: Իսկ 50 տոկոսը գերազանցելու դեպքում բյուջեի պակասուրդը չի կարող անցնել  ՀՆԱ-ի  3 տոկոսի սահմանը: Կառավարությունն առաջարկում է հանել  հենց պակասուրդի սահմանափակումը: Փոխարենը ներմուծում է պարտքի կառավարման նոր ՝ 40 տոկոսանոց  շեմ, ավելացնում է հաշվետվողականության մեխանիզմները:

Պատգամավորները կարծում են, որ կառավարությունն այս քայլին գնում է նոր պարտքեր ներգարվելու համար:  «Ելք»-ից Էդմոն Մարուքյանը Արամյանին հորդորեց անկեղծ պատասխանել:

«Արդյո՞ք օրենքը փոխում ենք, որ 2018-ին կարողանանք նոր վարկեր վերցնել»:

«Մեր նպատակը ոչ թե նոր վարկեր վերցնելն է, այլ ընդհանուր կանոն սահմանելը»:

«Ծառուկյան» խմբակցության պատգամավոր, ԱԺ փոխնախագահ Միքայել Մելքումյանի տպավորությամբ՝  կառավարությունն օրինականացնում է   նախորդ վարկերի օգտագործման անօրինականությունը: պատգամավորը կարծում է, որ կանոնները փոխելուց առաջ նախ պետք է գնահատակն տալ նախորդ վարկերին, պատասխանել, թե ինչ արդյունավետությամբ են դրանք օգտագործվել:

Մելքումյան «Ձեր պաշտոնավարման տարիների ընթացքում ներգրավված վարկային միջոցներն ինչպե՞ս են օգտագործվել՝ արդյունավե՞տ, թե՞ ոչ: Խնդրում եմ՝ հստակ ասեք՝ այո, ոչ կամ մասամբ»:

Արամյան.  «Պարոն Մելքումյան, դուք ինձնից լավ տեղյակ եք, հիմա այստեղ փորձում եք ինչ-որ բաների մեջ ընկնել, որ ես ասեմ՝ արդյունավետ է, հետո դրանից հետո հետևելու է երկրորդ հարցը՝ իսկ ինչպե՞ս եք չափում այդ արդյունավետությունը: Դրա համար ես միանգամից երկրորդ ձևով կպատասխանեմ: Միջազգային կառույցներն իրենց կողմից տրամադրված վարկերի վերաբերյալ ունենում են նաև արդյունքային ցուցանիշներ: Այն բոլոր վարկային ծրագրերը, որոնք անարդյունավետ են, դրանք ընկնում են սև ցուցակ: Հայաստանը համարվում է լավագույն ցուցանիշներ ունեցող երկիր»:

Արամյանի փոխմցմամբ՝ պետական պարտքը 2017-ի տարեվերջի դրությամբ  կազմում է ՀՆԱ-ի մոտ 55 տոկոսը, կառավարությունը հաջորդ տարի նոր վարկեր վերցնել նախատեսում է, բայց պլանավորում է, որ պարտք/ՀՆԱ հարաբերակցությունը կկարողանա 1 տոկոսով նվազեցնել:

Պարտքի մասին օրինագիծն, ի դեպ , արտահերթի 13 օրակարային հարցերից մեկն էր: Ու մինչ տնտեսագիտական թեմաներին անցնելը խորհրդարանում կրկին շոշափվել էր արդեն ավանդական դարձած հարցը ՝ ինչու է գործադիրը ամեն դեկտեմբերին որոշում էականորեն բարելավել օրենսդրությունը:

Ի դեպ, գործադիրի հետ քննարկումների արդյունքում  օրակարգը փոքր-ինչ թեթևացել է.   երկու  հարց` Հանրաքվեի մասին սահմանադրական օրենքը և Հարկային օրենսգքրում փոփոխություններ առաջարկող  ծավալուն փաթեթը,    օրակարգից հանվել է:

Back to top button