ԿարևորՀասարակություն

ԱԺ-ն առաջին ընթերցմամբ ընդունեց Սևանա լճից լրացուցիչ ջրառ իրականացնելու նախագիծը


Ձայների 77 կողմ,  3 դեմ հարաբերակցությամբ  խորհրդարանն այսօր առաջին ընթերցմամբ ընդունել է Սևանա լճից լրացուցիչ ջրառ թույլատրող նախագիծը: Սևանից ջրի բաց թողնման տարեկան առավելագույն չափաքանակը սահմանված է օրենքով: Կառավարությունն առաջարկում է  փոփոխություն կատարել  և ամրագրված 170 մլն-ը 2017 թվականին դարձնել 270 մլն խորանարդ մետր:  Նպատակն, ըստ գործադիրի,  ոռոգման  համար անհրաժեշտ ջրաքանակի դեֆիցիտը լրացնելն  է, իսկ պատճառը՝ 2017-ի  սակավաջրությունը: Ջրային տնտեսության  պետական կոմիտեի նախագահ Արսեն Հարությունյանն ասել է, որ լրացուցիչ ջրառն  անհրաժեշտություն է և թույլ կտա լուծել մոտ 130 հազար տնտեսությունների ոռոգման խնդիրը:  Նախագծին կողմ են քվեարկել կոալիցիոն ՀՀԿ-ն ու ՀՅԴն, նաև ընդդիմադիր Ծառուկյան դաշինքը: Ելք խմբակցությունը դեմ է քվեարկել ու հայտարարել է, որ պատրաստվում է վիճարկել օրենքի սահմանադրականությունը:

 

Մինչ Սևանի ափին հանգստանալը եղանակով պայմանավորված ավելի ու ավելի գրավիչ է դառնում, կառավարությունը  Սևանին վերաբերող այլ ՝ հանգստին չվերաբերող  առաջարկ է անում.  ծրագրում է  ավելացնել լճից բաց թողնվող ջրի ծավալը:  Թե ինչքան ջուր կարել է ամեն տարի վերցնել Սևանից, ամրագրված է օրենքով: «Սևանա լճի էկոհամակարգի վերականգնման, պահպանման, վերարտադրման և օգտագործման միջոցառումների տարեկան ու համալիր ծրագրերը հաստատելու մասին» օրենքը, որ ընդունվել է 2011-ին, սահմանում է, որ յուրաքանչյուր տարի Սևանից կարող է ոչ ավելի, քան 170 մլն խորանարդ մետր ջուր բաց թողնվել:

«Կառավարությունն առաջարկում է լրացում կատարել օրենքում և  2017-ին 100 մլն խորևանարդ մետրով ավելացնել Սևանից բաց թողնվող ջրի քանակը»:

Առաջարկը վերաբերում է միայն 2017-ին: Ջրային տնտեսության  պետական կոմիտեի նախագահ Արսեն Հարությունյանն ասում է՝ այս քայլին  կառավարությանը    ստիպում է գնալ գետերի ու ջրամբարների սակավաջրությունը:  Հիմնական նպատակը 130 հազար հողօգտագործող տնտեսություններին ոռոգման հարցում օգնելն է: Իսկ որն է առաջարկի բնապահպանական արժեքը: Նաիրա Զոհրաբյանին միայն այս հարցը չէր, որ հետաքրքում էր:

«Հասկանալի չէ, թե ինչու եք դուք ներկայացնում նախագիծը և ոչ բնապահպանության նախարարը»:

Կառավարությունը խոստանում է լրացուցիչ ջրառի նկատմամբ լիարժեք վերահսկողություն ապահովել. Ջրպետկոմ-ն, օրինակ,   յուրաքանչյուր տասնօրյակը մեկ պետք է  բաց թողնված լրացուցիչ ջրաքանակի կառավարման մասին հաշվետվություն ներկայացնի: Բացի դրանից ՝ կառավարությունն այս անգամ  մեկ այլ նորմաուծության կգնա՝  կփորձի լրացուցիչ ջրառն ուղղել նաև հոսանքի արտադրությանը՝ դրանից մոտ 2-2.5 մլդ դրամ լրացուցիչ գումար ակնկալելով:

Կառավարությունն այս ամենը թվարկում է, բայց բնապահպանական կազմակերպությունները, միևնույնն է,  դեմ են նախաձեռնությանը  ռիսկեր ու վտանգներ են տեսնում: ՀՀԿ-ից Արման Սաղաթելյանը կառավարությանը պարզապես հորդորում է՝ եթե անգամ ընդհանուր հայտարարի գալը հնարավոր չէ, առնվազն անհրաժեշտ է, որ նման հարցերի  շուրջ քննարկումները ավելի վաղ սկսվեն, քան նիտերի դահլիճում ծավալվելը:

«Սևանա լճի էկոհամակարգի վերականգնման, պահպանման, վերարտադրման եւ օգտագործման միջոցառումների տարեկան ու համալիր ծրագրերը հաստատելու մասին» օրենքն ընդունվել է 2001-ին:  Ընդունումից ի վեր փոփոխվել է  4 անգամ՝ այդքան անգամ էլ  վերաբերելով լրացուցիչ ջրառին: Ճգնաժամային եղել է  հատկապես 2008 թվականը, երբ կառավարությունը ստիպված երկու փոփոխություն է կատարել:  Նախ՝ լճից ջրի բացթողնման տարեկան առավելագույն չափաքանակ է սահմանվել 240 մլն մ3-ը: Հետո նոր փոփոխությամբ օրենքում «240» թիվը փոխարինվել է  «360»-ով: Եվս մի փոփոխություն կատարվել է 2012 թվականին և  Uևանա լճից ջրի բացթողնման տարեկան առավելագույն չափաքանակ է uահմանվել մինչեւ 320 մլն մ3:

Վերջին փոփոխությունը եղել  է 2014 -ին և կառավարությունը մինչեւ 270 մլն մ3 ջուր բաց թողելու թույլատրություն է ստացել, ճիշտ այնքան, որքան այս անգամ: Ջրային կոմիտեի նախագահը թվեր է նշում, համաձայն  որոնց լրացուցիչ ջրառները Սևանի մակարդակի բարձրացման ծրագրի վրա չեն ազդել:

«2002 թվականին ընդունվել է 30 տարվա ծրագիր, որ մինչև 2031թ. Սևանի մակարդակը բարձրացվի 6 մետրով: 2002թ-ին նիշը եղել է 1896 սմ, 32 մմ, այսօր ունենք 1900 սմ, 91 մմ: Մենք ունենք 4 մետրից ավել աճ, և շեմը, որը դրվել է հաջորդ 15 տարիներին հասնելու համար, մեր կանխատեսումներով, հասնելու ենք շատ ավելի շուտ, քան նախատեսված է»:

Հենց այս փաստը հիմք ընդունելով էլ ՀՅԴ-ն չի հասկանում բնապահպանական կառույցների՝ SOS հնչեցնելն ու իրավիճակն աղետալի որակելը:   Սևանը ոչ միայն էկոհամակարգ է, այլև խորհրդանիշ՝ ասում է  խմբակցության քարտուղար Աղվան Վարդանյանը ու մինչև տեղեկացնելը, թե դաշնակցությունն ինչպես է քվերակելու մի պարզաբանում անում:

ՀՀԿ-ի դիրքորոշումը շարադրվեց հին հունական ոճով: Համենայն դեպս այդպես բնորոշեց իր ելույթի տրամաբանությունը Էդուարդ Շարմազանովը: Եվ եզրափակումը ՝ արդեն առանց հունական ոճի:

Սևանի մասին   ձոներ ասելու փոխարեն պետք է գործ անել՝ սա արդեն Ծառուկյան դաշինքից Վարդան Բոստանջյանի մոտեցումն է: Հիշեցնելով  Սևանի մասին օրենքի ընդունմանն  իր մասնակցությունը ՝ պատգամավորը թվարկեց օրենքի խնդրահարույց կետերը: Բոստանջյանն անհասկանալի է համարում նախագծում առկա «լրացուցիչ վճարներ» ձևակերպումը, ռիսկային է գնահատում այդ վճարների՝ արտաբյուջետային ֆոնդ գնալը, ընդհանուր առմամբ հակասահմանադրական կետեր է տեսնում, բայց այսպիսի եզրահանգում է անում:

Նույն հակասահմանադրականությունը օրենքում տեսնում է նաև  Ելք խմբակցությունը ու այդ մոտեցումն, ի տարբերություն Ծառուկյան դաշինքին, նրանց ստիպում է դեմ քվերակել նախագծին: Արտակ Զեյնալյանը ոչ միայն հայտարարեց այս մասին, այլև հորդորեց միանալ իրենց:

« Մենք համոզված ենք, որ 130 հազար շահառուների հողատարածքների ոռոգման հարցը կարելի էր լուծել այլ եղանակով: Մենք կարծում ենք, որ նախագիծը ներկայացված է օրենքի խախտմամբ, այն Սահմանադրությանը հակասող դրույթներ է պարունակում: Մենք դեմ ենք քվեարկում այս օրենքին: Միևնույն ժամանակ կոչ եմ անում իմ գործընկերներին աջակցել մեզ Սահմանադրական դատարան դիմելու հարցում»:

Նախագիծն ընդունվեց ընդունվեց ձայների 77 կողմ, 3 դեմ հարաբերակցությամբ:

Դեմ քվեարկեցին «Ելք» խմբակցության՝ նիստին  ներկա 3 պատգամավորները:

Back to top button