Մշակույթ

Հայաստանում է Բեռլինի լեգենդար նվագախումբն իր լեգենդար դիրիժորով

Աիդա Ավետիսյան
«Ռադիոլուր»

Այս տարվա «Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական փառատոնն իր այցով պատվել է Բեռլինի պետական նվագախումբն ու լեգենդար դիրիժոր Դանիել Բարենբոյմը: Մաեստրոյի այցը հայաստանյան դասական երաժշտության կյանքում պատմական երևույթ է, ասել է կոմպոզիտոր Ստեփան Ռոստոմյանը: Այսօր նվագախումբը հայաստանցի լսարանին է ներկայանում Արամ Խաչատրյան համերգասրահում: Փառատոնն անցկացվում է Հայաստանի նախագահ Սերժ Սարգսյանի բարձր հովանու ներքո: 

Բեռլինի պետական նվագախումբը, որն աշխարհի հնագույն նվագախմբերից երկրորդն է, արդեն Հայաստանում է:  1992 թվականից նվագախմբի երաժշտական մասը ղեկավարում է Դանիել Բարենբոյմը։ Մաեստրոն շատ ուրախ է, որ այսօր գտնվում է այնպիսի երկրում, որն աշխարհին տվել է մեծանուն երաժիշտների:  Եղել է աշխարհի գրեթե բոլոր ծայրերում, շրջագայություններից էլ ծանոթացել շատ ու շատ հայերի հետ:  «Նյու Յորքի Ջուլիարդի երաժշտական  դպրոցի տնօրենը հայազգի Արա Գյուզիլյանն է, ում հաջողվեց կարճ ժամանակահատվածում ոտքի կանգնեցնել ամբողջ դպրոցը: Գյուզիլյանն իր հետ դպրոց բերեց մեծ երևակայություն ու մտքի  բարձր թռիչք»։

450 տարվա պատմություն ունեցող նվագախումբն ամեն ինչ է անում երաշտությունը ժամանակակից մոտիվներով փոխանցել երիտասարդ ունկնդրին` միեւնույն ժամանակ պահպանելով օպերային երգացանկը:     Ազգությամբ իսրայելցի մաեստրոյին չի գոհացնում երաժշտական կրթական համակարգը: Այս խնդիրը, ըստ նրա, կա նաև այլ երկրներում` Մոսկվայում, Պեկինում, Վիեննայում, Վաշինգտոնում և այլուր: «Ես պայքարում եմ և շարունակելու եմ պայքարել երաժշտական կրթությունը  երկու տարբեր ճանապարհներով զարգացնելու համար: Առաջինը հանրակրթական դպրոցներում ընդգրկել որպես առարկա, քանի որ մարդ, ստանալով երաժշտական կրթություն,  զարգացնում է մտավոր ունակությունները»,- ասում է մաեստրոն։

Երաժշտության ելևէջների շնորհիվ է համախմբվում մարդու  մտավոր, ֆիզիկական ու հոգևոր աշխարհը: Երաժշտության պարունակությունն էլ բառերով արտահայտել հնարավոր չէ, ասում է  Բարենբոյմը: «Եթե ես կարողանայի ձեզ բառերով բացատրել Բեթհովենի 7-րդ սիմֆոնիայի իմաստը, այսօր ես չէի կարողանա նվագել հայաստանյան  լսարանի  համար»։

Երաժշտությունն աճելու և զարգանալու միտում ունի, ասում է մաեստրոն և նշում, որ այն ծնվում է  նվագախմբի միջոցով: Ամեն անգամ բեռլինյան  նվագախումբը նոր գործ փորձելիս մեկօրյա փորձի վերջում սերտում է երաժշտության ամբողջ իմաստը, նշեց մաեստրոն և շեշտեց, որ դա  նվագախմբի պրոֆեսոինալիզմի արդյունք է, անհատ երաժիշտները չեն կարող դա անել։

Back to top button